طبس-سیدابوالفضل حقانی-نمایندگی یزد فردا:  حجت‌الاسلام احمد مودب در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه ضمن گراميداشت روز جهاني كودك، به تشريح وظايف والدين در قبال فرزندان‌شان پرداخت و اظهار داشت: فرزندان هستي و ثمره زندگي انسان و در واقع سرمايه يك پدر و مادر هستند كه در كودكي به شدت وابسته به پدر و مادر بوده و به‌طور قطع اگر بدون تعليم، تربيت، محافظت، نگهداري و راهنمايي رها شوند نابود خواهند شد.

به گزارش فارس "وي ادامه داد: كودكان تا سنين حدود 9 سالگي استقلال نداشته و نيازمند مراقبت، مواظبت و حمايت جدي هستند كه از جمله ويژگي‌هاي مهم و عجيب كودكان در اين سن، قدرت بالاي تقليد است.

خطيب جمعه موقت طبس افزود: كودك قدرت تحليل ندارد اما داراي قدرت بالاي تقليد است، به طوري كه با مشاهده هر كاري آن را نادانسته تقليد مي‌كند كه اين موضوع براي والدين ايجاب مي‌كند كه هم از فرزندان خود در سنين پايين حمايت جدي كرده و هم رفتار خويش را به گونه‌اي تنظيم كنند كه بر فرزندان خود تاثير سوء نداشته باشد.

وي خاطرنشان كرد: در راس مثلث تعليم و تربيت كه شامل خانواده، مدرسه و اجتماع است، پدر و مادر و خانواده قرار دارد و در واقع تاثيرگذارترين جايگاه بر كودك خانواده است.

امام جمعه موقت طبس يادآور شد: بهتر است خانواده‌ها عاقلانه انديشيده و سعي كنند با سبك تربيت اسلامي آشنا شده و بر فرزندان خود از دور نظارت دقيق داشته باشند.

وي اضافه كرد: والدين احترام فرزندان را حفظ كرده و به آنها اجازه اظهار نظر دهند و با فرزندان خود برخورد خشن نداشته و از تنبيه آنان بپرهيزند.

مودب بيان داشت: بايد والدين به سخنان فرزندان‌شان خوب گوش فرا داده و براي تربيت آنها اهميت قائل شوند و بدانند كه در صورت بي‌توجهي به فرزندان در واقع حاصل عمر خود را تباه كرده‌اند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به فرا رسيدن روز جمهوري اسلامي اشاره و عنوان كرد: در روز جمهوري اسلامي ملت به اسلام آري و به هر چه غير اسلام است نه گفتند، كه تفكرات معمار كبير انقلاب اسلامي حضرت امام خميني (ره) سبب شد كه تئوري حكومت اسلامي تحقق عملي يافته و نظامي با عنوان جمهوري اسلامي ايجاد شود.

امام جمعه موقت طبس گفت: حكومت نشان‌دهنده جنبه عملي فقه در برخورد با تمامي معضلات جامعه بوده و فقه اداره‌كننده زندگي بشريت در همه ابعاد است و در واقع اگر احكام بخواهد تحقق عملي پيدا كرده و اجرا شود، نيازمند حكومت اسلامي است.

وي افزود: حكومت اسلامي پياده شدن همان فقه موجود در كتب است و زماني مي‌تواند احكام بروز و ظهور عيني پيدا كند كه حكومت اسلامي حاكم باشد.

خطيب جمعه موقت طبس ادامه داد: احكام اسلامي همچنان به قوت خود باقيست و تا روز قيامت هم فسخ نخواهد شد كه بقاي احكام اسلامي اين ضرورت را براي ما اثبات مي‌كند كه بايد حكومت تشكيل شده و ولي وجود داشته باشد.

وي اظهار داشت: اگر هر گروه، جمعيت و حزبي بخواهد خود به اجراي احكام بپردازد، يا احكام اجرا نمي‌شود و يا هرج و مرج ايجاد خواهد شد كه بر همين اساس وجود حكومت اسلامي و فردي فقيه و عادل در راس آن ضرورت مي‌يابد.

مودب تصريح كرد: فقيه عادل جامع شرايط از ناحيه خداوند متعال ولايت دارد و امين پيامبر (ص) و ائمه معصومين (ع) است‌ و وظيفه اداره جامعه و اجراي احكام اسلامي را بر عهده دارد، كه وظيفه مردم هم اطاعت همه جانبه از اوست.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا